اشتباهات در بازاریابی پیامکی را بشناسیم!
همانطور که میدانید بازاریابی پیامکی یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی و جذب مشتری میباشد، این روش در عین حال که جز روشهای امن بازاریابی است در برخی مواقع ممکن است در طی ارسالهایی که انجام میدهید اشتباهاتی رخ دهد. شاید در نظر اول این اشتباهات زیاد به چشمتان نیاید، اما همین اشتباهات کوچک میتواند
همانطور که میدانید بازاریابی پیامکی یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی و جذب مشتری میباشد، این روش در عین حال که جز روشهای امن بازاریابی است در برخی مواقع ممکن است در طی ارسالهایی که انجام میدهید اشتباهاتی رخ دهد. شاید در نظر اول این اشتباهات زیاد به چشمتان نیاید، اما همین اشتباهات کوچک میتواند از محبوبیت برند، کالا و یا خدماتی که ارائه میدهید بکاهد.
در استفاده از پنلهای اس ام اس دقت داشته باشید با توجه به این که کار کردن با پنلها و پلتفرم اس ام اس راحت است، اما برای استفاده و راه اندازی آن از افراد متخصص کمک بگیرید. برای بالا بردن محبوبیت و رسیدن به یک نرخ سرمایه مطلوب، ضروری است تا با بازاریابی پیامکی تخصصی بیشتر آشنا شده و از پنلهای ارسال پیامک انبوه که صرفا جهت ارسال پیامک آسان است استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که همواره نیاز است دانش خود را در خصوص این روش از بازاریابی به روز کنید.
منشا اشتباهات رایج بازاریابی پیامکی کجاست
بازاریابی پیامکی به قدری میان مخاطبان محبوب است که همهی کسبوکارها ومشاغل بزرگ، کوچک و نوپا از آن جهت تعامل و جذب بیشتر مشتریان استفاده می کنند. موارد و نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از پیامک مارکتینگ باید به آن توجه کرد، در غیر این صورت، ممکن است اشتباه و شکست تبلیغات پیامکی منجر به عواقب بیشتری شود که جبران کردن آن نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است، در ادامه برخی از این اشتباهات رایج را به شما معرفی خواهیم کرد.
ارسال پیامکهای بیهدف، برای مخاطبان نامشخص
یکی از اصلیترین دلیلهای ناکامی هرگونه فعالیت تبلیغاتی از جمله ارسال پیامکهای تبلیغاتی، انتخاب اشتباه مخاطب و ارسال پیامک به آنهاست. هر کسبوکار یا حرفهای در شروع فعالیت خود باید تصویر روشنی از مخاطبان خود داشته باشد. علم بازاریابی روز دنیا، تاکید بر شناخت کامل و روشن پرسونای مخاطب خود را دارد. شما باید در ابتدای کار اطلاعاتی شامل سن، شغل، علاقه مندیها، درآمد ماهیانه، میزان خرید اینترنتی در ماه و … را در مورد مخاطبان خود کسب کنید. هر فعالیت تبلیغاتی باید متناسب با پرسونای مشتری طراحی شود؛ در غیر این صورت محکوم به شکست است. به طور مثال فرض کنید که یک سالن کاشت ناخن دارید، هر چقدر هم که برای آقایان یا به خانمهای بالای ۵۰ پیامک ارسال کنید، بازخورد مثبتی را دریافت نمیکنید.
سامانهی پیامکی کندو اس ام اس بانکهای اطلاعاتی متنوعی را در اختیار شما قرار میدهد تا برای ارسال پیامک بتوانید بهترین و مناسب ترین گروه مخاطبی خود را انتخاب کنید؛ این اطلاعات به تفکیک سن، جنسیت، محل سکونت، شغل یا حرفه خواهد بود. دیتابیس هوشمند سامانه پیامکی کندو هر هفته به روز رسانی میشود.
ارسال پیامک در زمان و روز نامناسب
یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی انتخاب زمان نامناسب برای ارسال پیامک است که میتواند مخاطب شما را عصبانی و ناراحت کند.
این انتخاب نامناسب میتواند باعث شود که مخاطب شما را در لیست سیاه قرار دهد. در این صورت دیگر راه ارتباطی شما با مخاطب مسدود میشود و شما یک مشتری بالقوه خود را از دست خواهید داد. یا این که اگر خیلی خوش شانس باشید، مشتری شما را در لیست سیاه قرار نمیدهد، اما پیامک شما را باز نخواهد کرد و بدون توجه به اس ام اس تبلیغاتی شما، از آن خارج میشود و به ادامه فعالیتهایش میپردازد. بنابراین باید پیش از ارسال پیامک، با بررسی گروه مخاطب خود، بهترین ساعت و روز در هفته را شناسایی و اقدام به ارسال پیامک کنید.
ارسال پیامک با لحن نامناسب
انتخاب لحن نامناسب برای ارسال پیامک، نه تنها نظر مخاطب را به اس ام اس تبلیغاتی شما جلب نمیکند، بلکه میتواند اعتماد آنها به مجموعه شما را نیز کمرنگ کند. باید تلاش کنید مخاطب خود را بشناسید و از لحن و کلماتی استفاده کنید که برای او آشناست و در گفتگوهای روزانه خود از آنها استفاده میکند. اجازه بدهید با یک مثال ساده موضوع را روشن کنم؛ مثلا یک فروشگاه کفش دارید میتواند به جای ارسال این پیامک: «به اطلاع مشتریان محترم میرساند، کفشهای جدید برای پیاده روی به موجودی فروشگاه اضافه شد.» این پیامک را ارسال کنید: «سلام. مدلهای جدید کفشهای پیادهروی رو اگه ببینی حتما عاشقش میشی. »
البته همیشه لحن صمیمی و عامیانه برای ارسال پیامک پیشنهاد نمیشود؛ اتفاقا اگر مخاطبان شما از لحاظ سنی میانسال یا حتی کهنسال هستند و یا اینکه عضو گروههای رسمیمانند مدیران و کارمندان ادارات دولتی یا خصوصی هستند، حتما باید از لحن رسمیتر استفاده کنید. در صورتی که گروههای متنوعی از مخاطبان، در میان مشتریان شما هستند میتوانید گروه مخاطبی با جمعیت بیشتر را ملاک قرار دهید؛ و یا اینکه برای هر گروه مخاطب، پیامک متفاوتی را ارسال کنید.
ارسال پیامک بی نام و نشان
هر پیامک تبلیغاتی باید مخاطب را دعوت به اقدام مشخصی کند. این اقدام میتواند شامل کلیک کردن روی یک لینک باشد، یا برقراری تماس با یک شماره تلفن یا ارسال یک کلمه یا عدد مشخص به همان شناسه پیامکی. در همه این حالتها، باید مسیر کاملا روشن و مشخص باشد. به طور مثال اگر پیامکوتاه تبلیغاتی شما، حاوی یک کدتخفیف برای محصول خاصی است، باید حتما در انتهای پیامک لینک صفحه خرید آن محصول را درج کنید. در غیر این صورت احتمال اینکه مخاطب وبسایت شما در اینترنت جستجو کند و بعد از پیدا کردن فروشگاه اینترنتی شما، به دنبال آن محصول بگردد بسیار ضعیف است. یعنی تا میتوانید باید مشخص کنید که خواسته شما از مخاطب چیست؛ و مسیر این خواسته در کوتاهترین و سادهترین حالت ممکن در اختیار او بگذارید.
ارسال پیامکهای طولانی
مخاطبان امروزی، وقت آنرا ندارند که یک متن پیامک تبلیغاتی طولانی را بخوانند، کسبوکارها باید محتوای تبلیغاتی خود را با توجه به محدودیت تعداد کارکترها و همچنین موضوع اصلی تبلیغ خود در کوتاه در متن گنجانده و برای مخاطبان ارسال کنند.
ارسال بیش از حد پیامک تبلیغاتی
به طور استاندارد در هر هفته باید یک الی دو پیامک تبلیغاتی برای مشتریان ارسال شود، اگر از این تعداد بیشتر شود منجر به کلافگی مخاطبان شده و امکان دارد شماره تلفن ارسال کننده را در بلک لیست خود قرار داده و یا حتی سرویس دریافت اس ام اس تبلیغاتی خود را مسدود کنند.
درج لینکهای طولانی در متن پیامک
برای درج لینک در متن پیامک خود سعی کنید لینکهای کوتاه و مختصر را انتخاب نمایید. استفاده از لینکهایی که طولانی هستند باعث درج کاراکترهای بیمعنی در متن پیامک شما میشود.
جلوگیری از اشتباهات با استفاده از مدل بازاریابی stp
STP یکی از روشهایی است که با استفاده از آن میتوانید تا حد قابل توجهی از اشتباهات بازاریابی پیامکی جلوگیری کنید.
مدل بازاریابی (STP Marketing Model) STP که به اختصار به آن STP نیز گفته می شود، یک مدل استراتژیک رایج در بازاریابی مدرن است. در مدل STP تمرکز بیشتر بر مخاطبان و مشتریان است. با استفاده از مدل بازاریابیSTP ، برند میتواند به گونهای اثربخشتر با مخاطبان بازار هدفش ارتباط برقرار کند و بالطبع بازخورد بهتری از فعالیتهای بازاریابیاش انتظار داشته باشد.
مدل بازاریابی STP در سه مرحله، ابتدا بازار محصولات یا خدمات برند را براساس معیارهای گوناگون تقسیم بندی (Segmentation) و سپس یک یا چند بخش را به عنوان بازار هدف انتخاب می کند (Targeting). این فعالیتها در نهایت به جایگاهیابی مناسب برند (Positioning) و به دنبال آن تهیه و تدوین برنامه بازاریابی کمک خواهد کرد.
سه بخش مدل بازاریابی STP
Segmentation
در این مرحله، بازار مورد نظر برای هر کسب و کار به بخش های مختلفی تقسیم می شود. درSegmentation ، مشتریان براساس ویژگیهای مشخصی تقسیمبندی میشود.
در این مرحله، مواردی از جمله جایگاه فعلی برند، اهداف آن، توانمندیهای توسعه براساس منابع و شرایط تحمیلی که برند با آن روبه رو است، مورد بررسی قرار میگیرند.
Targeting
پس از بخش بندی مخاطبان، زمان آن است که بخشی از بازار به عنوان مخاطبان هدف انتخاب شوند. بهتر است براساس معیارهای حائز اهمیت برند، از میان بخشهای موجود، بخشهای ارزش آفرین در بازار را انتخاب کرد و تمرکز فعالیتهای بازاریابی را بر این بخش ها قرار داد.
Positioning
در مرحله “جایگاه یابی”، محصول یا خدمت برای مخاطبان هدف جایگاه یابی میشود. در این مرحله آمیخته بازاریابی به گونهای تدوین میشود تا بتواند به خوبی نحوه تعامل با مخاطبین هدف را مشخص نماید.
روش های مختلفی برای جایگاه یابی برند در بازار وجود دارد که از آن جمله می توان به جایگاه یابی براساس ویژگی یا منفعت مشتریان، جایگاه یابی براساس قیمت و کیفیت، جایگاه یابی براساس نوع مصرف و به کارگیری محصول، جایگاه یابی از نظر مصرف کنندگان محصول با توجه به سطح آنها، جایگاه یابی بر اساس سطح محصول و جایگاه یابی براساس مشتریان، اشاره کرد.
سخن پایانی
برای آنکه در استراتژی بازاریابی پیامکی بتوانید خوب عمل کنید تا هم رضایت مشتریان را به سمت خود جلب کنید و هم نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی راتجربه کنید، لازم است تا در ابتدای کار از یک ارائه دهنده خدمات پیامکی مناسب با قابلیتها و کاربردهای وب سرویسها، پنلهای ارسال پیامک انبوه، امکان پشتیبانی و از همه مهمتر تعرفههای پیامکی مقرون بهصرفه استفاده کنید . ارسال اس ام اس با کندو تمامی هر آنچه که نیاز یک کسبوکار است را برای شما فراهم کرده است. تا تمام مشاغل بتوانند ازپیامک مارکتینگ استفاده کنند، میتوانند در سایت کندو در مورد هرآنچه که در خصوص بازاریابی پیامکی لازم دارند، اطلاعات کسب کنند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰