کد خبر : 71336
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 22:48

توافق پوتین و اردوغان برای اقدام نظامی مشترک در سوریه

توافق پوتین و اردوغان برای اقدام نظامی مشترک در سوریه

پوتین و اردوغان درباره اقدام نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه گفتگو کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی، در تماسی تلفنی در مورد اقدام مشترک بین نیروهای نظامی دو کشور برای جلوگیری از تشدید نظامی در منطقه ادلب سوریه بحث

توافق پوتین و اردوغان برای اقدام نظامی مشترک در سوریه

پوتین و اردوغان درباره اقدام نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی، در تماسی تلفنی در مورد اقدام مشترک بین نیروهای نظامی دو کشور برای جلوگیری از تشدید نظامی در منطقه ادلب سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین و اردوغان طی تماسی روز پنجشنبه در مورد مسائل مربوط به حل بحران در سوریه گفتگو کردند.

براساس این بیانیه، دو رئیس جمهور بر اهمیت کار مشترک ارتش روسیه و ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش در ادلب واقع در شمال غرب سوریه و مبارزه با تروریست‌های باقی مانده در این منطقه تأکید کردند.

پوتین و اردوغان توافق کردند که تماس‌های دوجانبه شخصی و کار مشترک در سطوح دیگر را ادامه دهند.

همچنین کرملین اعلام کرد که پوتین و اردوغان به تبادل نظر در مورد مسئله قره باغ پرداختند و طی آن “ارزیابی مثبتی از کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس و خصومت ها انجام شد”.

بر اساس این بیانیه ، اردوغان حمایت خود را از تلاش‌های روسیه با هدف اطمینان از اجرای کامل توافق نامه‌های مشخص شده در بیانیه‌های رهبران روسیه ، ارمنستان و آذربایجان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ ابراز کرد.

کرملین اظهار داشت که این گفتگو شاهد تاکید آمادگی مشترک برای ادامه هماهنگی از جمله در جهت توسعه اقتصادی و احیای زیرساخت های حمل و نقل در منطقه است.

طی این تماس ، دو رئیس جمهور همکاری روسیه و ترکیه در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود فيلم و سريال و زيرنويس فارسي

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟

چاپ و بسته بندی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح