کد خبر : 153679
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 17:27

روستاهای فارس صدرنشین جدول دوستداران کتاب ایران

روستاهای فارس صدرنشین جدول دوستداران کتاب ایران

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که نام یازده روستای این استان در صدر جدول دوستداران کتاب ایران قرار گرفته است. صابر سهرابی، سه‌شنبه ۱۲ اسفند به خبرنگاران گفت: از بین ۵۵ روستای سراسر کشور که به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته‌اند، نام ۱۱ روستای استان

روستاهای فارس صدرنشین جدول دوستداران کتاب ایران

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که نام یازده روستای این استان در صدر جدول دوستداران کتاب ایران قرار گرفته است.

صابر سهرابی، سه‌شنبه ۱۲ اسفند به خبرنگاران گفت: از بین ۵۵ روستای سراسر کشور که به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته‌اند، نام ۱۱ روستای استان فارس دیده می‌شود.

او گفت: روستاهای اکبرآباد از شهرستان پاسارگاد، محمدآباد از شهرستان مرودشت، موسویه و طاحونه از شهرستان جهرم، بریز از شهرستان لارستان، اکبرآباد از شهرستان کوار، مهارلو از شهرستان سروستان، شهرک غدیر از شهرستان داراب، شیخ عامر از شهرستان لامرد، دشتک ابرج و شهرک ولیعصر از شهرستان مرودشت، در فهرست ۵۵ روستای راه یافته به مرحله نهایی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای شهریور با اعلام فراخوان آغاز شد و خوشبختانه با همکاری همه نهادها و سازمان‌ها، فارس در جایگاه خوبی قرار دارد.

سهرابی گفت: امسال و با توجه به شیوع کرونا، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، با شرکت ۱۹۰۰ روستا و منطقه عشایری برگزار شده و در مقایسه با دوره گذشته شاهد ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره هستیم.

او گفت: هیئت‌داوران این جشنواره در مرحله اول ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری و در مرحله دوم ۵۵ روستا و منطقه عشایری از ۲۰ استان را براساس ارزیابی شاخص‌هایی نظیر نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان، برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای  حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی، انتخاب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در این جشنواره ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا شایسته تقدیر خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که فارس در این عرصه هم جایگاه شایسته‌ای را کسب کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود فيلم و سريال و زيرنويس فارسي

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟

چاپ و بسته بندی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح