کد خبر : 208228
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 13:54

خاک مناسب برای کاشت انواع نهال سیب

خاک مناسب برای کاشت انواع نهال سیب

سیب یکی از پرفروش‌ترین میوه‌ها در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل، کشاورزان و باغداران از کاشت این میوه استقبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل در کاشت نهال سیب تهیه و آماده‌سازی خاک مناسب است. خاک ضعیف به همراه خرید نهال از مراکز نامعتبر می‌تواند از نظر اقتصادی به شما آسیب وارد کند و

سیب یکی از پرفروشترین میوهها در جهان محسوب میشود و به همین دلیل، کشاورزان و باغداران از کاشت این میوه استقبال میکنند. یکی از مهمترین عوامل در کاشت نهال سیب تهیه و آمادهسازی خاک مناسب است. خاک ضعیف به همراه خرید نهال از مراکز نامعتبر میتواند از نظر اقتصادی به شما آسیب وارد کند و محصولدهی خوبی به همراه نداشته باشد. یکی از بهترین مراکز برای خرید نهال، نهالستان پالیز است. از طریق این مجموعه که بهعنوان قدیمیترین و بزرگترین نهالستان در کشور بهحساب میآید، میتوانید برای خرید نهال سیب و اقدام کنید.

خاک مناسب نهال سیب

انواع خاک برای نهال سیب

بد نیست در ابتدا با انواع خاک برای کاشت درخت آشنایی پیدا کنید. خاک شما عمدتا یکی از انواعی که در ادامه ذکر میکنیم یا ترکیبی از دو یا هر سه آنها است.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت پالیز نهال مراجعه کنید و علاوه بر دریافت کلیه اطلاعات در زمینه کاشت،داشت نهال سیب، برای خرید نهال سیب و و همچنین استعلام قیمت نهال سیب و دیگر انواع نهالها اینجا کلیک کنید.

https://paliznahal.ir/product/apple-seedlings/

خاک رس

خاک رس که بهعنوان خاک سنگین نیز شناخته میشود، حداقل از ۲۵ درصد خاک رس تشکیل شده است. در این نوع خاک، ذرات تشکیلدهنده محکم در کنار هم قرار میگیرند و فضای اندکی را برای عبور هوا ایجاد میکنند. این نوع خاک میتواند زهکشی را دشوار کند. بهعلاوه خاک رس اجازه گسترش آسان به ریشههای درخت سیب نمیدهد.

خاک ماسهای

خاک شنی که به خاک سبک نیز معروف است، از مقدار زیادی ماسه و کمی رس تشکیل شده است. این خاک حاصل تجزیه انواع مختلف سنگها مانند سنگآهک و کوارتز است. خاک شنی رطوبت را بهخوبی حفظ نمیکند و بیتوجهی به آن باعث میشود درخت خشک شود. از طرف دیگر، این خاک برای گیاهان مقاوم به خشکی بسیار فوقالعاده است.

خاک سیلت

خاک سیلت از سنگ تشکیل شده است، اما ذرات آن ریزتر از ماسه هستند. این نوع خاک، بین خاک رس و شنی است. خاک سیلت برعکس خاک رس، زهکشی نسبتا مناسبی دارد و رطوبت را بهتر از خاک شنی حفظ میکند.

خاک لومی

خاک لومی بهترین نوع خاک است. این خاک از هر سه نوع خاک رسی، شنی و سیلت تشکیل شده است. خاک لومی امکان رشد به ریشههای درخت سیب میدهد، رطوبت را در خود نگه میدارد و در کل، کار با آن آسان است. کشاورزان کار با خاک لومی را ترجیح میدهند، زیرا بهترین ویژگیهای هر نوع خاک را دارد.

بهترین خاک برای درختان سیب

نهال سیب میتواند در خاک رس متوسط تا خاک لومی شنی رشد کند. درختان سیب باید خاکی با زهکشی خوب و حاصلخیز داشته باشند. در حالت ایدهآل، سیبها خاکهای لومی را ترجیح میدهند؛ اما خوشبختانه، مهم نیست که چه نوع خاکی دارید، چون میتوانید آن را برای کاشت سیب اصلاح کنید!

اصلاح خاک برای درختان سیب

برای خاک رسی سنگین، باید مواد آلی به خاک خود اضافه کنید. مواد آلی مختلف شامل کمپوست، پیت ماس، پوست و کود است. آنها را به ضخامت حدود ۵ سانتیمتر در منطقه مورد نظر پخش کنید. این کار باعث میشود خاک برای کاشت نهال سیب مهیا باشد. برای اصلاح خاک شنی باید مقدار زیادی کمپوست پوسیده و کود کمپوست شده اضافه شود. این کار به حفظ آب در خاک کمک میکند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کاشت سیب میتوانید به منابعی مانند ویکیپدیا، پالیز نهال، ویکی چگونه (Wiki Howو مراجعه کنید. از طریق وبسایت پالیز نهال امکان استعلام قیمت نهال سیب و همچنین خرید نهال سیب و دیگر انواع نهال میوه را نیز دارید.

و یا میتوانید عبارت برند (نهالستان پالیز) را در صفحه گوگل سرچ کنید و وارد فروشگاه اینترنتی انواع نهال پیوندی پالیز نهال شوید.

سطح PH مورد نیاز خاک برای کاشت نهال سیب

حالا نوبت به بررسی PH خاک برای کاشت سیب است. مقیاس PH از ۰ تا ۱۴ است و ۷.۰ (نقطه میانی) خنثی محسوب میشود. هر عددی کمتر از ۷.۰ اسیدی و هر عددی بالاتر از ۷.۰ قلیایی در نظر گرفته میشود.

بهترین خاک برای درختان سیب، خنثی تا کمی اسیدی است. یعنی محدوده PH ایدهآل برای درختان سیب بین ۵.۰ تا ۷.۰ در نظر گرفته میشود.

آزمایش pH خاک

انجام آزمایش خاک به شما کمک میکند ارزیابی مشخصی از خاک خود داشته باشید. آزمایشهای خاک هر آنچه را که باید در مورد خاک خود بدانید، مانند نوع خاک، PH خاک و مشخصات مواد مغذی آن (چه مواد مغذی دارد و به چه چیزهایی نیاز دارد) به شما میگوید.

انواع نهال سیب

اصلاح pH خاک

هنگامی که از سطح PH خاک خود اطلاع پیدا کردید، برای کاشت نهال سیب ممکن است نیاز به اصلاح خاک وجود داشته باشد. هر درخت میوه به نوعی از خاک قلیایی یا اسیدی نیاز دارد.

اگر خاک بسیار قلیایی دارید، باید مواد افزودنی را انتخاب کنید که خاک را اسیدیتر میکنند. افزودن سولفور یا پیت ماس اسفاگنوم یک گزینه عالی برای این کار است. این مواد را روی سطح خاک به کار ببرید.

اگر خاک شما خیلی اسیدی است، میتوانید برای بالا بردن سطح PH، آهک اضافه کنید. فقط مراقب باشید آهک زیادی اضافه نکنید؛ زیرا بالا بردن PH بسیار راحتتر از کاهش آن است! همچنین، درختان سیب خاک کمی اسیدی را ترجیح میدهند.

آیا درختان سیب میتوانند در خاک ضعیف زنده بمانند؟

از نظر فنی، درختان سیب میتوانند در هر نوع خاکی که زهکشی مناسبی دارد، زنده بمانند؛ اما ممکن است با چند مشکل مواجه شوید. کاشت سیب در خاک رسی سنگین احتمالا باعث پوسیدگی ریشه میشود. اگر درخت سیب را در خاکی کاملاً شنی بکارید، بهاحتمال زیاد آب کافی به ریشههای درخت نخواهد رسید. داشتن بهترین خاک برای درختان سیب به معنای زحمت کمتر در نگهداری از درخت است.

یکی دیگر از مواردی که زحمت نگهداری را تا حدودی کاهش میدهد، خرید نهال سیب از نهالستان پالیز است. این نهالستان وظیفه تامین نهال برای اکثر نهالستانهای بزرگ کشور را به عهده دارد. محصولات ارائه شده در این مجموعه زیر نظر متخصصین کشاورزی پرورش مییابند به همین دلیل، بسیار کیفیت بالایی دارند. از طریق وبسایت پالیز نهال علاوه بر خرید نهال سیب پاکوتاه و دیگر انواع نهالها میتوانید برای دریافت استعلام قیمت نهال بادام، گردو و نیز اقدام کنید.

Paliznahal.ir

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود فيلم و سريال و زيرنويس فارسي

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح