مقایسه دنا و دنا پلاس!
.در این مقاله که به وسیله سایت بزرگ ایلیا بست گرد آوری شده ، میخواهیم به مقایسه دو محصول تولیدی شرکت ایرانخودرو بپردازیم فروشگاه اینترنتی ایلیا بست یکی از یزرگترین فروشگاه های مولتی کالا می باشد و در حال حاضر تمرکز آن بر روی فروش لوازم لوکس اتومبیل از جمله کفپوش های سه بعدی
.در این مقاله که به وسیله سایت بزرگ ایلیا بست گرد آوری شده ، میخواهیم به مقایسه دو محصول تولیدی شرکت ایرانخودرو بپردازیم
فروشگاه اینترنتی ایلیا بست یکی از یزرگترین فروشگاه های مولتی کالا می باشد و در حال حاضر تمرکز آن بر روی فروش لوازم لوکس اتومبیل از جمله کفپوش های سه بعدی اتومبیل ، روکش صندلی خودرو و سایر لوازم لوکس و تزیینی خودرو می باشد ، اما گستره کار ایلیا بست به نحوی است که در تمام زمینه ها از جمله پوشاک زنانه و مردانه ، فروش و آموزش سنگ مصنوعی ، و سایر محصولات خدمات فروش ارائه می دهد.
در ادامه به مقایسه طراحی ظاهری این دوخودروی محبوب میپردازیم، سپس مشخصات فنی دنا و دنا پلاس را بررسی کرده و به بررسی کابین و امکانات رفاهی این خودروها میپردازیم. در نهایت ایمنی دنا و دناپلاس را مورد بررسی قرار میدهیم همچنین به تفاوت ها و ویژگی های انواع تیپ های دنا شامل دنا ، دنا پلاس و دنا پلاس توربو دنده ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک می پردازیم و در بخش های مختلف، آن ها را شرح داده و با یکدیگر مقایسه می کنیم.
ایرانخودرو در سال ۱۳۹۳ دنا را به عنوان محصول لوکس خود و سومین خودروی ملی بر پایه پلتفرم سمند ارتقا داد. خودرو دنا پلاس نیز نسخه ارتقا یافته دنا می باشد .
خودرو سمند که قرار بود یک خودرو ملی تمام ایرانی باشد از شاسی و موتور پژو ۴۰۵ بهره میبرد و در برخی مدلهای آن مثل خودرو سورن و دنا دارای موتور ef7 می باشد.
البته این امر نیز نکات مثبتی دارد و آن مهم این است که براحتی و وفور قطعات مشترک آن ها با خودرو های پژو ۴۰۵ و پرشیا را میتوان در بازار قطعات خودرو تهیه کرد.
در نگاه اول به خودرو دنا متوجه ترکیب کامل خودرو سمند بر روی دنا می شویم ، چرا که ۴ درب اطراف خودرو دنا عینا همان درب های خودرو سمند می باشند ، البته با تغییر جزی بر روی خطوط و همچنین تغییر دستگیره ها و آینه های بغل خودرو.
همچنین داشتن شاسی مشترک در خودرو های پژو۴۰۵ ، پرشیا ، سمند و دنا ، تقریبا فضای یکسان را برای سرنشینان این خودروها فراهم می سازد که انتخاب را برای خرید لوازم لوکس جانبی خودرو همچون کفپوش های سه بعدی و پنج بعدی آسان می کند.
همچنین شیشه های درب های اطراف دنا ، همراه با جام عقب و جام جلو با شیشه های خودرو سمند یکسان می باشد. اما این شباهت ها در خودرو دنا پلاس به چشم نمیخورد.
خودرو دنا پلاس نسبت به مدل معمولی آن و خودرو سمند ، از لحاظ ظاهری تفاوت هایی در ستون ها ، درب های طرفین ، طراحی شیشه ها و وجود سانروف و حتی وجود خطوطهایی که آن را به یک خودروی اسپورت نزدیک میکند ، دارد که به جذابیت ظاهری خودرو و طراحی شیک و چشم نواز آن می افزاید.
مشخصات فنی دنا
پیشرانه خودرو دنا EF7 است و این پیشرانه یکی از انواعی است که در خودروسازی ایران جواب داده است. موتور این خودرو ۴ سیلندره است با ۱۶۴۶ سی سی حجم و ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید نیرو میکند. گیربکس خودرو دنا با پیروی از دیگر سدانهای ایرانی به صورت اتومات طراحی شده و از قدرت مناسبی برخوردار است. گیربکس این ماشین ۵ سرعته است و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. گشتاور ۱۵۷ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید نیرو میکند. شتاب ۰ تا صد این خودرو ۱۳.۵ ثانیه است. سوخت ترکیبی خودرو دنا در هر صد کیلومتر ۹ لیتر است ، در مجموع میتوان گفت خودرو دنا در مقایسه با سیار اتومبیل های ساخت داخل از ایمنی و استاندارد بالاتری برخوردار است و می تواند جایگزین خوبی برای پژو ۴۰۵ و پرشیا و حتی سمند محسوب شود. همچنین این محصول ایرانخودرو میتواند انتخاب خوبی برای خودروهای خانوادگی باشد و در سفر های طولانی امنیت و آرامش بیشتری برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.
دنا پلاس
از لحاظ ظاهری در ابتدا و در قسمت جلوی خودرو باید توجه داشت که چراغ های دنا با دنا پلاس تفاوت هایی دارد و یکی از این تفاوت ها تعبیه چراغ دی لایت دردنا پلاس می باشد.
همچنین از نمای بغل خطوط بدنه دستخوش تغییرات شدند و در نمای جانبی دنا پلاس، یک خط از کنار دهانه چرخ بر روی گلگیر تا گوشه ی چراغ عقب اضافه شده است.
تغییر در طراحی ستون ها و شیشه ها و همچنین دساگیره های درب ها نیز از نکاتی است که در نمای بغل دنا پلاس به چشم میخورد و همچنین وجود سانروف در دنا پلاس از مواردی است که آن را از دنا معمولی تمایز می دهد.
آنتن دنا پلاس به آنتن معروف به بال کوسه ای تغییر پیدا کرده و در نمای عقب خودرو چراغ ها دستخوش تغییرات جزئی و طراحی شده مجهز به ال ای دی و نئون می باشد و زه رنگ کروم بالای پلاک از تفاوت هایی است که دنا پلاس با دنا معمولی دارد.
دنا و دنا پلاس هر دو از پیشرانه EF7 که بر روی سمند نیز قرار گرفته است استفاده می کنند. ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه از مشخصات این موتور هستند.
از لحاظ وزنی هر دو محصول وزن یکسان دارند و همچنین مصرف سوخت آنها یکسان می باشد و هر دو میتوانند در ۱۳ ثانیه به سرعت صفر تا ۱۰۰ برسندو ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بروند کما اینکه در مدل توربو دستی و اتومات این سرعت ۲۰۵ کیلومتر می باشد و صفر تا صد تنها در ۱۰ ثانیه امکان پذیر است.
دنا معمولی دارای ۲ کیسه هوا براس سرنشین و راننده است در صورتی که دنا پلاس ۴ ایربگه است و دارای ایربگ جانبی نیز است.
کابین دنا و دنا پلاس تفاوت چندانی بایکدیگر ندارند و تنها چند تغییر جزئی در دنا پلاس حاصل شده است و سایر نقاط از جمله داشبورد ها تریم داخل مشکی و تودوزی و قطعات دکوراتیو یکسان می باشد.
سیستم تهویه مطبوع دکمه های تعبیه شده بر روی فرمان و سایر لوازم جهت آرامش و راحتی سرنشینان در هر دومدل یکسان می باشد. اما دنا پلاس امکاناتی از جمله دوربین دنده عقب، سانروف و تنظیم برقی راننده و سرنشین در ۸ جهت را فراتر دارد. تنظیم برقی صندلی های دنا در ۶ جهت به صورت برقی تنظیم می شود.
فرمان با روکش چرمی و دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز و تغییر طرح دسته دنده نیز از موارد متفاوت در پلاس توربو و توربو اتوماتیک نسبت به دنا پلاس هستند.
هر دو تیپ دارای ترمز دیسکی در محور جلو هستند اما دنا ساده در کلاس های متفاوت با ترمز دیسکی یا کاسه ای در محور عقب عرضه می شود؛ این در حالیست که دنا پلاس، دنا پلاس توربو دستی و اتوماتیک در تمامی کلاس ها مجهز به ترمز دیسکی محور عقب هستند.
گرد آورنده : ایلیا بست – ilyabest.com
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰