کد خبر : 208752
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1404 - 18:30

نگاهی به طراحی داخلی مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۶

نگاهی به طراحی داخلی مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۶

وقتی اولین بار توی کپنهاگ با مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۶ رانندگی کردیم، حسابی تحت تاثیر قرار گرفتیم. این سدان برقی جمع‌وجور با معماری ۸۰۰ ولتی و سیستم عامل جدیدش، واقعاً فراتر از انتظار ظاهر شد و کیفیت رانندگی‌اش دقیقاً همون چیزی بود که از برند بنز انتظار می‌رفت. توی سفر اخیرمون به سانفرانسیسکو و

وقتی اولین بار توی کپنهاگ با مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۶ رانندگی کردیم، حسابی تحت تاثیر قرار گرفتیم. این سدان برقی جمع‌وجور با معماری ۸۰۰ ولتی و سیستم عامل جدیدش، واقعاً فراتر از انتظار ظاهر شد و کیفیت رانندگی‌اش دقیقاً همون چیزی بود که از برند بنز انتظار می‌رفت.

توی سفر اخیرمون به سانفرانسیسکو و رانندگی دوباره با این مدل، فهمیدیم اون حس خوب اول فقط به خاطر حال و هوای دانمارک نبوده. این ماشین واقعاً رانندگی لذت‌بخشی داره؛ چه نسخه ۲۶۸ اسب بخاری (تک موتوره) و چه نسخه ۳۴۹ اسبی (دو موتوره). البته مدل‌های هیبریدی و نسخه برقی AMG هم در راه هستن.

توی این سفر فرصت شد نگاه دقیق‌تری به داخل اتاق نسل سوم CLA بندازیم. جایی که صاحب ماشین بیشترین وقتش رو اونجا می‌گذرونه. بنز می‌خواسته این مدل رو که یه جورایی مدل پایه حساب می‌شه، طوری بسازه که مشتری‌های جدید رو نمک‌گیر کنه، ولی در عین حال باید حواسش به قیمت تمام‌شده هم می‌بود. برخلاف مدل‌های EQS و EQE که یه کم از ظرافت همیشگی بنز دور شده بودن، اینجا اوضاع خیلی بهتر شده. تمام مدل‌های CLA، چه برقی و چه بنزینی، ظاهر مشابهی دارن. ستاره درخشان روی جلوپنجره که با ۱۴۲ تا ستاره کوچیک احاطه شده، قشنگ نشون می‌ده که با یه ماشین مدرن طرف هستیم.

کیفیت متریال داخل اتاق واقعاً بالاست. از چرم‌های باکیفیت گرفته تا پارچه‌های جدید با افکت مرواریدی، همه چی لوکس به نظر می‌رسه. تریم‌های چوب با منافذ باز و آلومینیوم که جای خود دارن، اما یه آپشن جالب دیگه هم هست: تریم فیبر طبیعی که از کاغذ ساخته شده!

دریچه‌های کولر گرد و کلاسیک بنز در دو طرف داشبورد دیده می‌شن و یه دریچه مستطیلی هم وسط قرار داره. صندلی‌های جلو بسته به آپشن، ماساژور و حرکات ریز برای بهتر شدن گردش خون دارن. سیستم صوتی دالبی اتموس هم یه تجربه شنیداری فوق‌العاده براتون می‌سازه.

سیستم عامل جدید بنز یعنی MB.OS هم روی این ماشین معرفی شده که نسخه چهارم MBUX رو اجرا می‌کنه. اگه آپشن «سوپراسکرین» رو سفارش بدید، نمایشگرها کل عرض داشبورد رو می‌پوشونن. یه مانیتور ۱۰.۳ اینچی پشت فرمان هست و مانیتورهای ۱۴ اینچی هم برای بخش مرکزی و شاگرد در نظر گرفته شده.

دکمه‌های لمسی برای صدا، دوربین پارک و انتخاب حالت رانندگی وجود داره و زیرشون هم یه پد شارژ وایرلس بزرگ تعبیه شده. پورت‌های USB هم زیر کنسول میانی مخفی شدن. نمایشگر راننده خیلی هوشمنده و همه اتفاقات اطراف ماشین، از خودروهای دیگه گرفته تا دوچرخه‌سوارها و پیاده‌ها رو به صورت زنده و لحظه‌ای نشون می‌ده.

یه قابلیت جالب دیگه اینه که اگه مانیتور داخل ماشین حس کنه راننده داره به مانیتور شاگرد نگاه می‌کنه، تصویر اون سمت رو سریع قطع می‌کنه تا حواس راننده پرت نشه. این یعنی شاگرد باید به راننده بگه: چشمت به جاده باشه، داشتم فیلم می‌دیدم زدی خرابش کردی! این سیستم عامل جدید باعث شده CLA به اولین ماشین «نرم‌افزار محور» بنز تبدیل بشه که می‌تونه در طول عمرش با آپدیت‌های آنلاین کاملاً به‌روز بشه و از هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت هم استفاده می‌کنه.

ما سعی کردیم با دستیار صوتی جدید که بر پایه هوش مصنوعی جمینای، چت‌جی‌پی‌تی و بینگ ساخته شده ارتباط بگیریم. این دستیار با گفتن «هی مرسدس» فعال می‌شه و رنگش بر اساس حال و هوای راننده عوض می‌شه. اما راستش خیلی باهاش شانس نداشتیم. مثلاً وقتی داشت اخبار می‌خوند، هر چی گفتیم «بسه دیگه نخون»، متوجه نمی‌شد و دوباره از اول شروع می‌کرد! آخرش مجبور شدیم بگیم آهنگ بزن تا بی‌خیال بشه. یه بار هم ازش پرسیدیم «آیا تو چت‌جی‌پی‌تی هستی؟» که کلاً جواب نداد و قطع کرد. انگار این هوش مصنوعی‌های مختلف هنوز دارن با هم کل‌کل می‌کنن و با هم رفیق نشدن.

بنز همچنین یه سری صداهای مصنوعی به اسم «دنیای صداها» ساخته که موقع گاز دادن یا کار با ماشین پخش می‌شن؛ اسم‌های عجیبی هم دارن مثل «نسیم آرام» یا «جریان زنده». سقف شیشه‌ای بزرگ هم فضای اتاق رو خیلی دلباز کرده و لایه محافظش جلوی گرما و اشعه خورشید رو می‌گیره.

سیستم تشخیص چهره باعث می‌شه به محض سوار شدن، تمام تنظیمات شخصی شما فعال بشه. خوشبختانه دکمه‌های تنظیم صندلی هنوز روی در هستن و مثل خیلیا به داخل مانیتور منتقل نشدن. فاصله بین دو محور ماشین کمی بیشتر شده، ولی هنوز برای آدم‌های قدبلند ممکنه عقب ماشین یه کم تنگ باشه. بنز برای اینکه قیمت رو پایین نگه داره، یه سری جاها صرفه‌جویی کرده؛ مثلاً شیشه‌های عقب فقط تا نصفه پایین میان یا پوشش سقف از پارچه ساده‌ست.

صندوق عقب فضای خیلی خوبی داره و برای دوتا چمدون بزرگ کافیه. یه فضای کوچیک هم زیر کاپوت جلو هست که می‌تونید وسایل دم‌دستی رو اونجا بذارید. قیمت مدل ۲۵۰+ از ۴۸,۵۰۰ دلار و مدل ۳۵۰ از ۵۱,۰۵۰ دلار شروع می‌شه و همین روزهاست که وارد بازار بشن.

 

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود فيلم روز دنيا دانلود فيلم خارجي

سوفا مبل

کاتد بلانک

چاپ فلکسو

دانلود فيلم و سريال و زيرنويس فارسي

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟