کد خبر : 208417
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 17:00

شناسایی دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد

شناسایی دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد

“مختار رجائی‌فر ” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با گزارش یک مورد دام مشکوک به هاری به وسیله اهالی منطقه و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، از دام مذکور با علائم مشکوک به نمونه بیماری هاری نمونه برداری و برای ردیابی و پایش بیماری به آزمایشگاه دامپزشکی استان ارسال شد. مدیرکل دامپزشکی استان

شناسایی دام مشکوک به بیماری هاری در لوداب بویراحمد

“مختار رجائی‌فر ” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با گزارش یک مورد دام مشکوک به هاری به وسیله اهالی منطقه و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، از دام مذکور با علائم مشکوک به نمونه بیماری هاری نمونه برداری و برای ردیابی و پایش بیماری به آزمایشگاه دامپزشکی استان ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، هاری را نوعی بیماری ویروسی دانست که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم درگیر بیماری می‌شوند.

وی مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری هاری را تزریق واکسن در انسان و حیوانات دانست و اظهارداشت: تلفات دام و خسارت‌های اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ایجاد می‌شود به همراه مخاطرات انسانی آن با شیوع این بیماری در منطقه جبران ناپذیر است که با توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره دامپزشکی به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان می‌شود.

رجایی فر افزود: از دامداران درخواست می‌شود با مشاهده علایم هاری از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن‌های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری‌های بعدی به اداره دامپزشکی و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود فيلم و سريال و زيرنويس فارسي

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح